Club

In het winterseizoen wordt er op de vrijdagavond club gegeven voor de jeugd vanaf 8 jaar waarbij gebruik wordt gemaakt van de  programma’s van de HGJB.

De clubavonden verlopen meestal als volgt: voor de pauze gaat de Bijbel open, wordt er gezongen (uit “Op Toonhoogte”) en gebeden.

In het tweede deel is er tijd voor ontspanning zoals: een spel, knutselen, activiteiten maar vooral elkaar ontmoeten in een gezellige informele sfeer.

De openingsmiddag is meestal de 1e zaterdag in oktober.

Na de openingsdienst op de zondagmorgen van het startweekend is iedereen in het verenigingsgebouw welkom voor koffie, thee en limonade met natuurlijk wat lekkers.

Elk jaar wordt er op de clubavond na de voorjaarsvakantie een sponsorloop gehouden, waarbij de opbrengst het ene jaar is bestemd voor het HGJB-project en het andere jaar voor een door de clubleiding gekozen doel. De kinderen rennen om het hardst hun rondjes rond de kerk. De tieners zorgen voor koffie met lekkers, snoep, broodjes hamburger/pannenkoeken etc. voor het gezellig samenzijn na de sponsorloop maar zo dragen ook zij hun steentje bij aan een mooie opbrengst voor het goede doel.

Het jeugdwerk is verdeeld in de volgende groepen:

• Esther en Ruth voor de meisjes van de basisschool
  • Daniël en Jonathan voor de jongens van de basisschool
  • Samuël, voor de meisjes en jongens uit klas 1 en 2 van het voortgezet onderwijs
  • Deborah & Barak, voor de meisjes en jongens uit de klassen 3, 4 en 5 van het voortgezet onderwijs

De clubavonden zijn wekelijks op vrijdagavond van 19.00 tot 20.30 uur in verenigingsgebouw “Eben – Haëzer”.

Zondagsschool

Zit jij in groep 1 t/m 8 van de basisschool? Dan ben je iedere zondag van 11.00
tot 12.00 uur van harte welkom op de zondagsschool! We lezen uit de Bijbel, luisteren naar een verhaal over de Heere Jezus en zingen psalmen en liedjes. Kom jij ook?

Nicodemus

Vanaf donderdag 12 oktober elke 14 dagen
samen met andere jongeren (leeftijd 15+) een thema aan de hand van de Bijbel bespreken en gezellig kletsen natuurlijk, tof als jij ook komt!

Catechisatie

Ben jij tussen de 12 en 16 jaar? Kom dan naar de catechisatie. Dit jaar gaan we aan de slag met thema’s zoals; God is schepper, jij en relaties, gaven van de Heilige Geest, de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
We zien je graag op dinsdagavond om 19:00 uur.

Ben je 16 jaar of ouder? Ga dan komend jaar met ons op zoek naar deze en andere mooie thema’s rondom het geloof. We zien je graag op dinsdagavond om 20:00 uur

Kinderen en jongeren zijn altijd welkom een avond te komen kijken!

Vakantie Bijbel Week

15, 16 en 17 augustus 2023

Deze zomer hopen we weer een Vakantie Bijbel Week in Otterlo te organiseren.

Houdt deze site of facebook in de gaten voor alle informatie.

Doel: We willen kinderen en jeugd graag vertellen wie Jezus Christus voor ons is en voor iedereen wil zijn. Iedereen is van harte welkom! Jezus Christus is daarin ons grote voorbeeld, want Hij wil er oók voor iedereen zijn. We hopen de jeugd een gevarieerd programma aan te bieden vol spanning, sport, muziek en spel. Kinderen en tieners kunnen zo op een leuke, ontspannen en eigentijdse manier kennismaken met de inhoud van de Bijbel en kennismaken met elkaar.

Voor wie:
De jeugdweek is er voor iedereen, of je in Otterlo woont óf er op vakantie bent. De activiteiten zijn toegespitst op kinderen van groep 3 t/m 8 en tieners van klas 1,2 en 3. Neem gerust je vriend of vriendin mee! En ook al ga jij of hij/zij op zondag niet naar een kerk, jullie zijn van harte welkom. De deelname is gratis en voor drinken met iets lekkers wordt gezorgd.

Waar en hoe laat:
In de witte tent bij De Houtkamp (aan de Houtkampweg 7 in Otterlo).
Het programma voor de kinderen is: di. 9.30 – 12.00 uur, woe. 9.30 – 14.30 uur, do. 9.30 – 12.15 uur.

Het tienerprogramma is op di. 15  aug. en wo. 16 aug. in de avond van 19:00 tot ongeveer 21:30 uur.

Het is praktisch als we ongeveer weten hoeveel kinderen en tieners we kunnen verwachten dus jezelf aan (laten) melden is fijn maar niet noodzakelijk.
Aanmelden kan door je naam, groep/klas en telefoonnummer te mailen naar VBW@hervormdotterlo.nl

Wat gaan we doen:

We hopen te starten in de laatste week van de schoolvakantie (basisonderwijs) 2023.  Het programma op de ochtenden zal bijvoorbeeld bestaan uit: Bijbelverhaal / sketch / muziek / drinken (met…….?) / knutselen / spel / hutten bouwen. Nieuw: de woensdagochtend wordt verlengd met een lekker broodje en een spelletjesmiddag. Voor de tieners hebben we in de avond een apart programma met toffe activiteiten. Wel extra leuk natuurlijk om dit met je vrienden te doen, dus neem ze vooral mee!

Dit programma wordt samengesteld door de VBW-commissie, die bestaat uit: Lydia Heij, Miranda Peelen, Elles Roelofsen, Melissa Heij en Rik Peelen. Zij worden geholpen door diverse gemeenteleden (jonge en iets oudere:).

Voor de ouders:
Wij vinden het leuk foto’s van de activiteiten te maken en dit eventueel via social media onder de aandacht te brengen. Mocht u het bezwaarlijk vinden dat uw kind gefotografeerd wordt dan horen we het graag zodat we hier rekening mee kunnen houden. Verder is deelname op eigen risico. En ten slotte raden we aan de kinderen niet op slippers te laten komen i.v.m. het hutten bouwen.

Het themalied voor de VBW 2023 kunnen jullie al oefenen en is al te vinden op YouTube en heet: Tel maar mee!

Klik hieronder voor het: AANMELDEN !!!
We hopen jullie te zien!

Link naar inschrijfformulier kinderen

Link naar inschrijfformulier tieners